De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TP-Link C420S2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

DickC 06-03-2023

Niks te klagen

Geschreven voor: TP-Link C420S2

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen. Op het product valt weinig tot niks aan te merken. Het apparaat is zeer eenvoudig in te stellen. Eerst dient de hub verbonden te worden met het thuisnetwerk. Vervolgens verloopt verdere installatie gemakkelijk via de app.
De camera kan vervolgens vrij gemakkelijk gemonteerd worden en bied de mogelijkheid om de camera ofwel aan de muur of aan het plafond te bevestigen. De enige kanttekening is hier dat de camera dus niet simpelweg neergezet kan worden, en dus altijd met schroeven bevestigd dient te worden.
Qua stroomvoorziening heb je de mogelijkheid om de batterij te gebruiken, of deze rechtstreeks aan te sluiten op het stroomnet. De batterij gaat voldoende lang mee.
De functionaliteit van het product is top en doet wat het beloofd; zowel overdag als ’s nachts geeft de camera helder beeld. De detectiefunctie werkt naar behoren.

Pluspunten

• Gebruikersgemak
  • Montage vrijheid

Minpunten

• Camera kan niet worden neergezet

jan klaassen 28-02-2023

Bevalt goed

Geschreven voor: TP-Link C420S2

Een aantal weken geleden is het product bij mij geleverd. Ik heb de TP-link Tap C420S2 nu een paar weken in gebruik. Hiervoor heb ik helemaal geen ervaring met dit soort beveiligingscamera. Toch moet ik zeggen dat het me een veilig gevoel geeft.

In de verpakking zitten twee camera's. Erg handig want op deze manier kan ik de voorkant en achterkant van het huis beveiligen. Ik moet zeggen dat de camera's makkelijk te monteren zijn.

Na montage heb ik de app geïnstalleerd. De app verteld je stap voor stap wat je moet doen. Je kan de gevoeligheid van detectie instellen waardoor je niet elke keer een melding krijgt.

Zowel overdag als 's avonds is het zicht er goed, in de avond vooral vanwege de verlichting die aanspringt. Ik heb de detectie gevoeligheid vrij gevoelig ingesteld en ik moet zeggen dat de batterij van de camera's het erg goed doen. Ik ben nog lang niet toe aan het opladen van de batterij!

Pluspunten

• lange batterijduur
  • goed zicht

Minpunten

• installatie met schroeven

g*************@h********** 28-02-2023
Geschreven voor: TP-Link C420S2

Ik gebruik dit systeem nu een week of drie en ben erg onder de indruk van de beeld kwaliteit.
De installatie is simpel en je hebt de camera's snel aan het werk. Het menu is wel even wennen en soms wat verwarrend. Ik gebruik naast dit systeem het systeem van Eufy en die is wat intuïtiever voor wat het betreft het plannen van de opname instellingen.

Voor de rest een mooi systeem met hele goede en duidelijke beelden.

Pluspunten

• Erg goed beeld

Minpunten

• Menu soms wat verwarrend

Katagiri 26-02-2023

goede statische camera

Geschreven voor: TP-Link C420S2

In eerste instantie is het een mooie en fijne camera, hij is alleen in het wit verkrijgbaar.

Eerst hebben we de camera's binnenshuis getest (gericht naar buiten) dit was geen succes!
De camera's hebben erg veel moeite met de reflectie van de ramen, dit is vooral in de nacht. overdag hebben ze geen enkel probleem.

Ons huis is te goed geïsoleerd waardoor de wifi buiten in de tuin zeer slecht bereik heeft, ook zijn de camera's manueel beweegbaar en niet op afstand, dat maakt het nog wel eens lastig om de goede hoek te vinden.

Het beeld is wel zeer scherp en zeker de moeite waard! ook is het geluid goed verstaanbaar als mensen praten.

Je kan de camera uitgebreid instellen via de app, je kan bijvoorbeeld een zone uitlichten die je in de gaten wilt houden of alleen voertuigen of dieren volgen, ook krijg je bij bewegingen (gevoeligheid kan je instellen) een melding indien gewenst.

Nadeel vind ik dat je of een SD-kaart moet kopen of een abonnement voor de Cloud moet kopen.

Voor de installatie kan je de app raadplegen, die geeft allemaal tips hoe de camera's goed op te hangen, de schroeven en pluggen worden bijgeleverd.

Pluspunten

• beeld/ geluid kwaliteit
  • makkelijk in te stellen
  • geen bekabeling nodig
  • accu makkelijk op te laden
  • app gebruik

Minpunten

• alleen in wit verkrijgbaar
  • glasreflectie
  • bereik van wifi
  • Cloud of SD-kaart aanschaffen

Natasja spek 22-02-2023

Mooie degelijke camera’s maar let op bij installeren

Geschreven voor: TP-Link C420S2

De camera’s zijn heel goed, beeldkwaliteit is super, en de verbinding gaat snel ook als je buitenshuis bent.
De installatie laat aan de wensen over, je moet het doen via een app op je telefoon en daar staan gewoonweg niet alle handelingen op die gedaan moeten worden. Ook wordt niet uitgelegd dat je de hub moet aansluiten op je wifi versterker als je die hebt ipv je router waardoor er flinke frustratie optreed tijdens installeren.
De camera’s zijn goed instelbaar met AI detectie waardoor je geen meldingen krijgt als er door bijvoorbeeld wind een tak heen en weer waait.
Het is jammer dat je geen vertraging in meldingen kan zetten waardoor je veel meldingen krijgt als er iemand voor de deur staat.

Pluspunten

• Helder beeld ook s’nachts
  • Snelle verbinding

Minpunten

• Installeren is een uitdaging
  • Geen vertraging mogelijk bij meldingen

Erwin Cordeel 10-02-2023

Goede camera's zonder kabel gedoe !

Geschreven voor: TP-Link C420S2

Ik heb dit product een aantal weken geleden gekocht en mogen testen.

Alles is netjes verpakt in een compacte doos. Er zit een beknopte handleiding in de doos die je via tekeningen/foto’s stap voor stap door de installatie begeleiden.

De camera’s installeren is supergemakkelijk. De batterijen zijn pre-charge maar je kan ze best even op voorhand opladen met meegeleverde usb-kabel. Na enkele uren zijn de batterijen vol.
Batterij plaatsen in de camera, met een simpel malletje (ook aanwezig in de doos) kan je 3 gaten boren in de muur en vastschroeven die handel. De meegeleverde schroeven zijn wel echt low-budget en ik heb mijn eigen kwalitatieve schroeven gebruikt.

Even de app installeren via QR-code of handmatig op te zoeken in de Appstore, de Tapo-HUB inpluggen op je router en stroom en dan kan je camera’s connecteren via de App.
Het gaat snel en zeer eenvoudig. Na connectie kan je iedere camera indelen in een zone naar naam en iedere camera kan je een eigen naam geven.

De standaard instelling is echter supergevoelig bij de camera’s, bij iedere auto die passeert krijg je een melding. Dus de gevoeligheid een pak minder gezet. De eerste nacht reageerde camera zelfs op lichtflitsen van de koplampen van passerende wagens, ook hier even bijstellen. Nacht 2, een fikse stortbui liet de bewegingsmelder afgaan. Weeral even bijstellen.

Je kan ook privacyzones inschakelen via de app, zodoende je de openbare ruimtes niet kan zien en ook geen bewegingsmeldingen krijgt.
Na enkele dagen bijstellen, werken de camera’s perfect. Zeer duidelijk beeld overdag en nachts. Je kan iedere camera bij bewegingsdetectie een alarm laten afgaan, zowel via binnenshuis via de hub (gaat zeer luid), maar ook de camera zelf om ongewenste gasten af te schrikken. Je kan deze ook combineren met verlichting, In de camera zit een ingebouwde spot die je met helderheid kan instellen, geeft op maximum veel licht in de omgeving.

Er is ook de mogelijkheid om te communiceren via de camera en je app. Alles is klaar en duidelijk te horen, nochtans dat één van de camera’s op 2,5 meter hoogte hangt aan onze voordeur.
Connectiviteit tussen de hub en camera’s. Onze router hangt in de garage en daar is de Tapo HUB aangesloten. De camera aan de voordeur hangt ongeveer 6 meter van de hub en moet doorheen 2 muren. Signaalsterkte is maximaal. De 2de camera hangt achter ons huis onder de carport. Deze is 12 meter ver van de hub en moet doorheen 4 muren. Kleine nota: onze buitenmuren zijn supergeïsoleerd. Zowel met reguliere isolatie, luchtspouw en gespoten laag isolatie van 8cm. Onze buitenmuren zijn 50cm dik! Maar de 2de camera geeft signaalsterkte als goed weer.

Bij het live kijken van de beelden zit er een vertraging op van een halve seconde. Komt dit door onze geïsoleerde muren??? Maar dat stoort me niet.

Accuduur, men geeft 180 dagen autonomie aan. Als ik even de percentage bereken na enkele dagen, dan kom ik ongeveer 150 dagen uit. Maar dit lager getal komt waarschijnlijk door de eerste dagen continu de camera’s te belasten met instellen en te testen.

Ik heb wel lang moeten zoeken hoeveel camera’s je op de HUB kan aansluiten, in theorie kan deze 64 camera’s aan. Ruim voldoende dus om in iedere hoek van je huis een camera te hangen. 😊

Ik heb gebruik gemaakt van een SD-kaart van 256Gb in de HUB voor opnames. Je kan een cloud abo nemen, maar dat is tegen betaling. Deze kan wel echter 30 dagen terug in de tijd, maar welk nut heeft dit? Eén week opname met 2 camera’s heeft slechts 320mb verbruikt van de SD-kaart.
Maar wat ik nog altijd een pluspunt vind, is dat de camera’s geen bekabeling hebben. Vastzetten tegen de muur, draadloos connecteren en klaar!

Minpunt, maar dat moet de toekomst uitwijzen. Mijn oude camera’s (van een ander merk) hebben een soort van regenkapje van 1 cm. Deze Tapo’s niet, dus na enige regenval zullen de lenzen vlugger vuil zijn. Maar.. je moet toch alle 180 dagen de batterijen eruit halen en opladen, dan kan je gelijk ook de lens zuiver vegen.

Conclusie: supergemakkelijk met instaleren en gebruik. Prima app, prachtig beeld en geen kabels!

Pluspunten

• Geen kabels
  • Prima beeld
  • Prima geluid

Minpunten

• Geen SD-kaart bijgeleverd
  • Enkel in het wit verkrijgbaar

m*********@g******** 04-02-2023

Bevalt er goed

Geschreven voor: TP-Link C420S2

Wij hebben deze camera’s nu een tweetal weken in gebruikt. Ze worden compleet aangeleverd in de doos. Let wel, er wordt geen SD kaart meegeleverd, deze dient later nog aangeschaft te worden indien gewenst. De eerste 30 dagen heb je gratis toegang tot de cloud om de camera beelden op te slaan. Het instellen wijst zichzelf uit, via het scannen van de qr code kom je bij de handleiding, als deze stap voor stap gevolgd wordt zijn de camera’s zo geinstalleerd. Nog even ophangen en klaar. Ook voor het ophangen krijg je tips in de app, heel fijn. Het beeld is ook heel goed, ook in de nacht. Wat super fijn is dat je via je telefoon ook een lampje aan kan doen snachts zodat het beeld dan in kleur is 😊

Pluspunten

• gemak
  • beeld kwaliteit

b*********@k********** 03-02-2023

Succesvolle test, ons huis weer een stukje "smarter"!

Geschreven voor: TP-Link C420S2

Ik heb deze camera's een aantal weken mogen testen. Wij zijn er echter dusdanig tevreden over dat we ze graag zouden willen houden / aanschaffen!

De set komt in een mooie doos, waarin alle onderdelen degelijk verpakt / beschermd zijn. A.d.h.v. app en papieren handleiding is het eenvoudig om de camera's in elkaar te zetten, aan te sluiten en te installeren. Sinds enkele maanden beschikken wij over een Google nest hub en chromecast, erg gaaf om (na opladen van de batterijen) de eerste beelden ook gelijk te kunnen streamen op onze TV en nest hub. De camera's zijn ook zo opgehangen. Daar schuilt overigens ook wel weer een (inbraak)risico in, want ze zijn feitelijk ook weer eenvoudig los te draaien.

De beelden van de camera zijn zowel bij dag alsook nacht prima. Meldingen via de app komen aanvankelijk binnen bij elke beweging maar kunnen intelligent beperkt worden tot herkenning van personen (en / of dieren en / of vervoersmiddelen ;-) ). Dat scheelt aanzienlijk in het aantal berichten. De camera's zijn niet te draaien, maar gezien de schermbreedte is dat ook niet echt nodig. De beelden zijn van goede kwaliteit en volstaan voor ons prima. We zijn voornemens om een SD kaartje aan te schaffen om die beelden ook op te gaan nemen. Dat is deels ook weer een oplossing voor het eerder geschetste inbraak risico.

Het is mogelijk via de camera's een alarm af te laten gaan (lichtflitsen en geluid). Misschien ietwat zacht om af te schrikken, desondanks wellicht wel om te verrassen. Ook buitenshuis kunnen de camera beelden worden bekeken (ik bekijk ze bijvoorbeeld wel eens in de trein of op het werk). Er zit wat vertraging in de beelden, maar minder dan wat ik van andere camera's gewend ben. Daarmee is het redelijk mogelijk een gesprek te voeren via de camera's (communicatie is zowel naar binnen als naar buiten mogelijk).

Al met al zijn wij dus prima tevreden! Ons huis is er weer een stukje "smarter" door geworden!!!

Pluspunten

• Koppeling met Google / Amazon Alexa
  • Eenvoudig in te stellen / op te hangen
  • Prima beelden bij dag en nacht
  • Mogelijkheid te communiceren
  • Compact, oogt netjes

Minpunten

• Te eenvoudig te demonteren (diefstal risico
  • Camera's draaien niet
  • Beeld vertraging

KlaasM 02-02-2023

goede, eenvoudig te bedienen camera-set

Geschreven voor: TP-Link C420S2

Ik mocht dit product enkele weken testen.
De 2 camera’s, accu’s, montagepootjes, HUB en kabeltjes zijn netjes per stuk verpakt in de doos.
Ook is er een compacte handleiding waarin beschreven is hoe je de camera’s en HUB moet installeren.

Eerst moet de accu nog een groot deel opgeladen worden. Dat kan door het los aan de lader te hangen of in de camera te monteren en dan op te laden met bijgeleverde micro-USB kabel. Een stekkerblokje is niet meegeleverd, maar dat heeft bijna iedereen met een smartphone wel in huis.

Eerst moet de Tapo app gedownload en geïnstalleerd worden op je smartphone of tablet.
De Nederlandstalige app geeft de verdere installatie van HUB en camera’s duidelijk aan.
De HUB moet via een meegeleverde netwerk-kabel met je thuis-router verbonden worden, zonder hem in je eigen wifi-netwerk te hoeven installeren.
De beschrijving over de status van de led-indicator op de HUB is wat onduidelijk. Moet de led knipperen of constant branden.
De camera is nog sneller te installeren via de app.

Overdag laten de camera’s een vloeiend, helder beeld, met een goede kleurweergave zien. Doordat energiebesparing ingesteld is, zien we ’s nachts een zwart-wit beeld.

In de app kunnen allerlei instellingen gedaan worden, zoals de gevoeligheid van de gedetecteerde beweging.
Het is jammer dat je de app altijd open moet hebben om snel te kunnen reageren op een melding van bijvoorbeeld een huisdier. Voordat je de app geopend hebt en de camera het beeld ververst heeft, is het huisdier alweer buiten beeld. Voor personen of voertuigen die naar je huis toe komen is dit beter geschikt.

Tijdens de test heb ik 1 keer gemerkt dat het netwerk niet stabiel is. De camera gaf de melding off-line in de app. Na circa 5 minuten was de verbinding weer hersteld. Ik heb niet kunnen achterhalen waardoor dit kwam.
Ook had ik de camera standaard op lage resolutie (720P) ingesteld, voor een zo lang mogelijke accuduur. Toch zette het systeem in het begin regelmatig de resolutie op 2K. Ook nadat ik het handmatig weer op lage resolutie gezet had, kwam deze weer op de hoge resolutie te staan. Na een paar dagen bleef de resolutie standaard op laag staan.

Voor batterijduur wordt opgeven maximaal 180 dagen. Met de huidige energiezuinige instellingen wordt denk ik maar 2 maanden maximaal gehaald. Om dit te testen is de testperiode te kort.

Pluspunten

• goed beeld, zowel overdag als 's nachts
  • 2 camera's
  • 2-weg spraak mogelijk
  • waterdicht
  • draadloos

Minpunten

• af en toe valt camera netwerk uit
  • camerabeeld niet snel in de app zichtbaar
  • niet in te zoomen met de camera
  • camera niet draaibaar via de app

Youss 02-02-2023

Zeer goed beeld, en goede bouw kwaliteit

Geschreven voor: TP-Link C420S2

Bij het uitpakken van de verpakking vind je alles wat je nodig hebt, of nja bijna alles. Als je de beelden van de camera's lokaal wilt opslaan heb je een aparte SD kaart nodig (10-15 euro). In de doos zitten de camera's, batterijen, oplaadkabel, en de hub waarmee de camera's connecten.
Het aansluiten gaat makkelijk: je sluit eerst de Hub aan en connect hem met wifi, vervolgens plaats je de camera's waar je wilt en connect ze met de hub en je telefoon. De camera's kunnen niet bewegen, maar hebben een pootje waarmee je ze in alle richtingen kan zetten en op 1 gebied kan richten.

Bij het gebruik van de camera's is het eerste wat opvalt de goede beeld kwaliteit, er valt helder te zien wat er gebeurd op het gebied waar de camera's gericht staan. Ook geluiden worden goed opgenomen (zo hoorde ik de afvalwagen buiten toen ik de camera's aan het testen was toen ik niet thuis was).

De camera's zijn draadloos, wat een groot voordeel zowel binnen als buiten is. Binnen: geen lelijke stroomkabels aan de muren, en buiten geen stress als je geen stroom hebt!. De batterij duur als de camera's zijn opgeladen (bij regelmatig gebruik meer dan een maand) is ook uitstekend te noemen!)

Waar wel verbeterpunten zijn is de app, het is erg ontdekken hoe het werkt en wat het biedt. En het mist wel wat functies, zo is er enkel een ''thuis'' en ''afwezig'' modus en niet een modus dat hij op (geoforcing) aangaat als de bewoner buiten gebied gaat van woning, of een modus dat hij automatisch aanschakelt.

Een ander punt is dat de camera's niet kunnen roteren of bewegen.

Ik heb de camera's meerdere keren getest met zowel hond als katten en de beweging detectie van dieren/mensen is uitstekend. Geen enkele keer gaf de camera een melding van een persoon toen een kat, maar ook een grote hond in het gebied liep toen de functie dieren detecteren ingeschakeld stond.

Overal, ben ik blij met de camera's een enorme batterij duur, een zeer scherp beeld, zeer degelijk gebouwde camera's. Ondanks de paar nadelen, aanraders!

Pluspunten

• Lange batterij en geen stroomdraden
  • Zeer scherp beeld
  • Makkelijk instelbaar

Minpunten

• Voor opslaan SD kaart nodig
  • App mist wat functies

Jantinus 31-01-2023

Valt helaas tegen

Geschreven voor: TP-Link C420S2

Het setje bestaat uit een basisstation met twee camera’s. Het basisstation heeft een SD-kaart-lezer en een netwerkaansluiting. De camera’s verbinden hier draadloos mee. Het koppelen van de camera’s was relatief eenvoudig. Daarna is er eerst veel onduidelijk. Het enige dat je out-of-the-box kunt doen met de camera’s is het live bekijken van beelden. Wil je er (automatische) opnames mee kunnen maken dan moet je een cloud-abonnement aanschaffen of er een SD-kaart insteken. Aangezien ik geen beveiligingsbeelden in een cloudomgeving wil, en hier zeker ook niet voor wil betalen heb ik er een SD-kaart ingestoken. Deze werd echter niet herkend. Het blijkt dat het basisstation alleen SD-kaarten accepteert die nog nooit zijn geformatteerd. Hij biedt dus niet de optie om dat voor je te doen. Ik moest dus een nieuwe SD-kaart kopen om deze functionaliteit te kunnen testen. Dit werkte. Omdat de camera’s werken op batterijen zijn ze niet in staat om continu op te nemen. De opnames worden getriggerd wanneer de camera’s beweging waarnemen. Ook kun je de gevoeligheid van de detectie instellen. Helaas heeft het systeem enkele ernstige tekortkomingen waardoor opnames bijvoorbeeld te laat worden getriggerd. Vaak zie je op de opname alleen de voet van een pakketbezorger die net weer zijn bus in stapt of een thuisbezorgd-bezorger die net jou je eten overhandigt. Verder hebben de camera’s nog een speaker en microfoon zodat je kunt communiceren met mensen voor de camera. Het geluid is echter op het hoogste volume nog steeds zo zacht en van slechte kwaliteit dat mensen niet eens horen dat er geluid uit komt. Ook is op de opnames niet te verstaan wat iemand tegen de camera zegt. Gaat het je puur om de mooie (nacht)beeldkwaliteit en wil je handmatig opnames starten, dan is deze camera echt zo slecht nog niet, maar ik denk dat de meeste gebruikers beter verder kunnen zoeken naar een ander model.

Pluspunten

• Goede (2k) beeldkwaliteit
  • Bijzonder goed nachtzicht in kleur
  • Leuk speelgoed
  • Handige montagevoet

Minpunten

• De app is zeer tegenintuitief
  • Opnames triggeren te laat
  • Geen netwerkmogelijkheid
  • Geluid is niet functioneel
  • app is heel traag

Nathalie 30-01-2023

Mooi product!

Geschreven voor: TP-Link C420S2

Ik heb deze camera's mogen testen en besloten dat ik ze meteen wilde kopen.
De oplaadbare accu gaat ongeveer 2,5 week mee bij zeer intensief gebruik (veel bewegingsdetectie). Volgens de verpakking gaat hij normaal 180 dagen mee. Dat zal ongetwijfeld zo zijn als ik hem in de achtertuin hang. In eerste instantie heb ik ze in huis getest, omdat het buiten slecht weer was en ik ze later op wilde hangen.
Het was vrij eenvoudig om de boel te installeren. Wel jammer dat het oplaadkabeltje zo kort is. De app was duidelijk met instructies en alles verliep voorspoedig. Camera 2 viel echter snel uit, omdat er geen connectie meer was met de hub. Dit heb ik helaas niet op kunnen lossen. De service van Bol.com was fantastisch en ik kreeg meteen een nieuwe set. De defecte mocht ik later terug sturen zodat ik kon blijven testen.
Ik heb de camera's intensief (binnen) getest en wat korter in de tuin. Beeld en geluid zijn prima.
Heel fijn dat je opnames kunt maken op een micro sd kaartje. Hij overschrijft zichzelf zodra hij vol is.
Erg leuk ook dat je via de app op je telefoon met de ander kan praten. Zo kon ik mijn kat in de gaten houden en tegen haar praten. Erg leuk dat ze dan voor de camera komt staan, omdat ze mijn stem herkent.
Je kan de app installeren op meerdere telefoons, zodat ook je huisgenoten kunnen kijken/praten/luisteren.

Je kan de camera op twee manieren bevestigen in de schroeven/ophangbeugel.

De vormgeving is mooi en stevig. De prijs/kwaliteitsverhouding ook prima. Ik kan dit product van harte aanbevelen.

Pluspunten

• eenvoudig te installeren
  • eenvoudig te bedienen met een app
  • goede prijs/kwaliteit verhouding
  • prima beeld en geluid
  • snellader

Minpunten

• kort oplaadkabeltje

EvL 22-01-2023

Camera's met zeer goede beeldkwaliteit

Geschreven voor: TP-Link C420S2

Product wordt zeer compleet geleverd. Het feit dat de separate hub wordt voorzien wordt van een micro SD (tot 256 GB mogelijk), maakt een abonnement niet noodzakelijk. Opslag capaciteit voldoende.
Het installeren is erg eenvoudig en wordt daarnaast begeleid vanuit de app. Als gevolg van een update software en mijn ongeduldigheid, tijdens de installatie wel 1 van de camera's moeten resetten. Alles werkt daarna meteen zonder complexe instellingen. Het is wel mogelijk om de detectie gevoeligheid via de app nog aan te passen. De AI-detectie geeft bij een melding direct aan wat voor object er wordt gesignaleerd. De beeldkwaliteit is erg helder en hoogwaardig. Zowel de dag / als nacht beelden zijn duidelijk en helder. Ook bestaat de mogelijkheid om de verlichting van de camera in te schakelen. Op deze manier kan ook in de nacht een kleuren weergave worden vastgelegd. De LED's als aanwezig op de camera (ook infra rood) zijn erg klein en in die zin niet opvallend. De meegeleverde batterijen kunnen zowel individueel worden opgeladen als ook in de camera worden opgeladen. De meegeleverde ophang beugels zijn erg degelijk en zorgen voor een stabiele ophanging van de camera. Al met al een zeer goede aankoop, ook kijkende naar de prijs / kwaliteit verhouding. Zeer tevreden over deze camera's.

Pluspunten

• Geen bekabeling
  • Grote opslagkwaliteit mogelijk
  • Goede beeldkwaliteit (kleur)
  • Duideljke meldingen bij detectie
  • Eenvoudige installatie en praktische App

Minpunten

• Afmeting camera (als gevolg van batterij)

MWI1991 21-01-2023

Zeer fijn product

Geschreven voor: TP-Link C420S2

Ik heb dit product mogen testen.
Al langere tijd wilde ik graag een camera bij de paarden op stal. Maar ik zag door het bos de bomen niet meer.
Dus ideaal dat ik deze mocht testen, vanaf het moment dat de camera s zijn binnengekomen, eerst opgeladen. Dit duurt enkele uren.
Het monteren ging zeer makkelijk, ik had hierbij de camera’s al geconfigureerd, waardoor ik ook goed kon kijken waar ik de camera op ging hangen en welk beeld ik dan had. Doordat de camera’s draadloos zijn helemaal ideaal want bij de paarden heb ik niet zoveel stopcontacten.

Uiteindelijk had ik maar 1 camera benodigd op stal, en kon ik de ander buiten ophangen.

De mogelijkheden wat wel en wat niet te detecteren zijn ideaal. Hiermee kon ik ook weer andere instellingen per camera selecteren.

Het beeld buiten en binnen, en met regen, sneeuw of zon maakte geen verschil en bleef helder en goed.

De mogelijkheid om ook een lamp bij detecteren bij schakelen vind ik ideaal, en dan ook nog stukje eigenbelang als ik laat thuis ben.

In een korte tijd nog niet alles kunnen uittesten mbt instellingen maar dan kan het voor mij alleen nog maar beter worden.

Batterij heeft ook maar een paar procent gebruikt in een paar weken, dus ook ideaal.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluidskwaliteit
  • Instelling mogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid

n*************@h********** 20-01-2023

Fijne camera

Geschreven voor: TP-Link C420S2

Dit product was / is een test product. Het is een ideale camera voor binnen en buiten gebruik. Heeft een ver bereik in afstand, heeft scherp en duidelijk nacht en dagzicht. De lamp die voor nachtzicht kan gebruikt worden is in scherpte aan te passen.
De batterij gaat lang mee, maar hoe meer beweging hoe sneller hij leeg gaat. Na 2wk gebruik nog geen 20% gedaald. Batterij is via het netstroom op te laden.
Camera is makkelijk monteerbaar.
Het enigste nadeel vin ik dat de oogjes niet draaibaar zijn. Kleur en zwart/wit. App is overzichtelijk en handig in gebruik.

Pluspunten

• Weersbestendig
  • Makkelijk te bevestigen
  • Met duidelijk geluid

Minpunten

• Niet draaibaar oog

Jooproo1 19-01-2023

Slimme en handige camera!

Geschreven voor: TP-Link C420S2

Ik heb deze camera's mogen testen en ben er erg blij mee. Nu heb ik een soort uitbreiding op mijn video-deurbel doordat ik ook de zijkant/achterkant van de tuin in de gaten kan houden. Wat ik jammer vind is dat er geen mogelijk is tot mooi bedraad ophangen, maar dat het uitsluitend op batterij te gebruiken, al kan de batterij wel opgeladen worden in de camera, is dit niet heel handig waterdicht te verzorgen. Het zijn 2 camera's die je zelf in de juiste hoek moet draaien. Via de app kun je ze helaas niet laten zwenken/volgen. Er zitten 2 felle lampen op en nachtzicht in zwart-wit. Dat laatste was ik toch wat sceptisch op maar dit ziet er erg goed uit! De persoon komt echt daadwerkelijk herkenbaar in beeld, ook als die wat verder weg van de camera staat. De accuduur is afhankelijk van de hoeveelheid opnames/meldingen/activiteiten die worden waargenomen, en daarvoor is de testperiode te kort om een goed beeld te schetsen, maar voor nu lijkt die het minstens een paar weken uit te houden, terwijl er redelijk wat mensen worden vastgelegd. Opname is gelukkig mogelijk op een micro-sd kaart, en dit is insteken en het werkt. Automatisch wist hij de oudste opnames als het kaartje vol is. De installatie ging super makkelijk, en kan deze set aan iedereen aanraden!

Pluspunten

• Nachtzicht in zwartwit
  • Goede beeldkwaliteit
  • Batterijduur

Minpunten

• Pluggen en schroeven zijn van lage kwaliteit
  • Niet zwenkbaar

kee68 19-01-2023

Makkelijk te installeren en duidelijk beeld camera’s

Geschreven voor: TP-Link C420S2

Ik mocht deze 2 camera’s testen. Ik was al veel eerder van plan om ze aan te schaffen maar geen idee welke. Dus deze test is ideaal.
De installatie ging heel eenvoudig. Eerst de batterijen opgeladen en daarna via de app ze installeren.
Daarna opgehangen eentje in de tuin en eentje voor. Ze nemen goed alles op op de card via de hub. Heel duidelijk beeld. Zowel overdag als ‘s nachts.
Achter zal de batterij het wel 3 maanden volhouden. Voor weet ik zeker van niet. Hoewel ik alles heb uitgeschakeld alleen op personen na, neemt de camera ook auto’s op. Dus dan gaat de batterij minder lang mee. Maar goed dan laden we de gewoon extra op.
Al met al tot nu toe zeker heel tevreden ermee

Pluspunten

• Makkelijk te installeren en te plaatsen
  • Helder en zuiver beeld
  • Opslag op card dus geen abonnement nodig
  • Leuke prijs
  • Volledig draadloos

Minpunten

• Niet wendbaar
  • Batterij bij veel opnames snel leeg

w*******@g******** 19-01-2023

Makkelijk in gebruik met heel goed beeld.

Geschreven voor: TP-Link C420S2

Ik mocht deze 2 Tapo C420S2 camera’s testen. En daar was ik erg blij mee gezien ik al een tijd opzoek was naar camera’s voor in en om het huis. Maar er is zoveel keus waardoor het moeilijk kiezen wordt. Maar deze Tapo camera’s gaven mij de voorkeur gezien de smart hub (lokale opslag) ten opzichten van andere merken met Cloud omgevingen. Ik beheer graag mijn eigen data. En daarbij camera’s zonder kabels is ideaal qua plaatsing. Bij het uitpakken is mijn eerst indruk dat ze er netjes en degelijk uitzien. Wat mij direct op valt is dat de batterijen een mini usb aansluiting hebben en volgens mij zou de standaard usb-c zijn en dat valt mij tegen van een nieuw product. Na de batterij opgeladen te hebben en de camera’s in een test opstelling geplaatst te hebben. Ging ik direct aan de slag met het koppelen van de camera’s aan de hub. Je installeert eerst de Tapo-app en koppelt de Hub aan je netwerk met een utp kabel. Helaas zit er geen geheugen kaartje bij maar ik had er nog een liggen van 16GB en die heb ik geplaatst. De houders waar je de camera’s mee kan plaatsen zijn stevig en met 3 schroeven stevig vast te zetten. Ik heb hem voor het testen boven aan mijn frans balkon bevestigd met een houtenbalk. De ander staat gewoon los op zijn voet in de overkapping van de achtertuin. In de Tapo app zitten veel instellingen voor de camera zoals privacyzones, nachtzicht, spotlamp, detectie meldingen en opnamenschema. Het is goed om al deze instellingen eens goed te bekijken. Wat ik zelf vooral prettig vindt is de privacy zone. Hierdoor kan ik delen van het beeld zwart maken. En zo neem ik niet dingen op van de buren of openbare weg gedeeltes. De kwaliteit van het beeld is echt heel goed. De 2k QHD camera geeft echt gedetailleerd beeld weer en maakt met de AI optie duidelijk verschil tussen bewegingen van voertuigen en mensen. Je kan de bewegingsdetectie aanpassen van zwak naar sterk. In eerste instantie dacht ik zelf “sterk” is goed en ja de batterij gaat sneller leeg dan de gemiddeld aangegeven 180 dagen. Maar na een storm en heel veel regen was de batterij na 3 dagen leeg. Hij heeft 24 uur per dag opgenomen door de regen druppels. Na wat aanpassingen is het nu weer goed en doe ik al een tijd met de batterij. Daarnaast kan je als je van huis gaat een alarm functie aanzetten zodat er zowel in huis door de hub een geluid wordt afgespeeld als op je telefoon. Ik heb de functie gebruikt voor in de achtertuin gezien daar niemand hoor te komen. En zodra ik zelf de tuin in liep ging inderdaad het alarm af. Deze functie is makkelijk voor als je op vakantie gaat. In mijn geval een gezin met kinderen is het niet handig om aan te zetten op een normale dag. Conclusie van deze set is dat de camera beelden echt heel goed zijn en daarbij veel functies heeft met AI detectie. En de draadloze camera’s en het gebruik van de app erg prettig zijn.

Pluspunten

• Batterij
  • AI detectie
  • Geen cloud omgeving nodig
  • geen abonnement nodig

Minpunten

• mini usb en geen usb-c

Wilgard58 18-01-2023

Makkelijk te installeren camera met goede beeldkwaliteit

Geschreven voor: TP-Link C420S2

Via kieskeurig kon ik deze camera testen zodat ik op een makkelijke manier kon bepalen of deze camera zou voldoen aan mijn eisen. Voordat je de camera's kunt installeren moet je deze eerrest volledig opladen. omdat er maar 1 enkelvoudige lader bij zit kan dit 5-6 uur per accu duren indien deze leeg is. De camera's vervolgens installeren via de app was erg makkelijk. Via de QR code kon de app snel geïnstalleerd worden. en na het aanmaken van een account, konden de hub en camera's geïnstalleerd worden. De meeste instellingen stonden direct goed na de installatie. Alleen de instelling thuis modus en afwezigheid modus, was niet duidelijk welke instellingen aangepast worden. De help functie gaf ook geen duidelijkheid. Bij een eerste test viel direct op dat de leds altijd ingeschakeld worden bij het detecteren van beweging bij weinig licht. Na een chat met de helpdesk van Tapo werd duidelijk dat dit altijd het geval. Na enkele dagen ontv Ing ik ook nog een mail, waarin aangegeven werd dat dit ook niet uit te schakelen is. Zowel binnenshuis als buitenshuis, is de beeld kwaliteit goed zelfs in het donker. via de app is het mogelijk om het beeld iets te bewegen en in te zoemen. Zonder micro SD-card werkt de camera ook, alleen moet je dan direct de app openen bij beweging meldingen.
De app biedt naast bewegings detectie ook de mogelijkheid om personen, huisdieren en voertuigen te detecteren. Indien deze opties aangezet worden, kunnen dubbele meldingen verstuurd worden.
De verbinding tussen hub en een buitenshuis geplaatste camera levert over het algemeen geen problemen op, zelfs niet wanneer de hub niet op de meest optimale plek staat, nl de meterkast. Alleen komt het signaal niet door extra dik HR++ glas heen. Zelfs niet na het verplaatsen van de hub.
Dit is voor mij een groot min punt omdat ik de camera vanwege zijn volledig draadloos gebruik, wilde gebruiken voor het in de gaten houden van mijn vijver.
Als ik naar het accuverbruik kijk, dan heb ik het idee dat 180 dagen haalbaar is.

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • Prijs
  • installatie gemak
  • volledig draadloos

Minpunten

• leds gaan altijd aan bij beweging in donker
  • signaal gaat niet door dik HR++ glas

Stammie29 16-01-2023

Testen camera’s

Geschreven voor: TP-Link C420S2

De camera’s zijn makkelijk te installeren en makkelijk in gebruik. Door oplaadbare batterijen en WiFi geen kabels nodig. Opname via Micro sd kaart werkt ook prima. Dag en nacht beeldbuis ook prima.
Alleen blijft de camera voertuigen detecteren terwijl ik dit niet heb aangevinkt.
Batterij is sneller leeg als er veel beweging wordt gedetecteerd. Maar al met al een prima camera en gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk te installeren
  • Prima beeld dag en nacht

Minpunten

• Batterij gaat sneller leeg bij veel detectie